Pentru o navigare personalizata, folosim cookies.
Blog
07Nov

GMC Media & Advertising

Ce este Community Marketing?

Vanzarile intr-o comunitate au primit un termen nou, si anume: community marketing.
Community Marketing este o strategie prin care interactionezi cu comunitatea online, creezi o relatie, primesti feedback. Cu cat comunitatea este mai mare, cu atat poti testa parerile oamenilor privind brand-ul tau, afli preferintele oamenilor, faci studii de piata aproape pe gratis.
Comunitatile  fac  diferenta.
O comunitate online iti aduce multe avantaje,  te ajuta in promovarea brandului sau afacerii tale in mediul online, te ajuta in vanzari, te recomanda la prieteni.

Etapele pe care trebuie sa le parcurgi ca sa construiesti o comunitate online de succes sunt:

1. Avatarul clientului
2. Alegerea platformei de comunicare  potrivite
3. Strategii functie de obiective
- Continutul pe care il dezvolti
- Storytelling (povestile)
- Metodele de interactiune
- Notorietatea (awareness-ul)
4. Concluzii 

Avatarul clientului – reprezinta clientul ideal, care se trebuie sa il descoperi, sa il definesti.Caracteristicile si personalitatea acestui tip  de client se face raspunzand la intrebari cum ar fi:
Ce hobby are? , Ce stil de viata are?, Ce aspiratii are?, Ce griji are?, Ce nevoi are?
Ce varsta si ce sex are? sau E familist?,  Ii plac copii?
Ce obiceiuri de consum are? , De unde se informeaza?
Pentru a studia acest personaj, poti folosi un sondaj sau sa urmaresti comportamentul fanilor de pe pagina de Facebook, de exemplu.

Alegerea platformei de comunicare
Selectia se face dupa obiceiul de consum al publicului la care ne adresam, si anume unde petrec ei cel mai mult timp. Fiecare tip de platforma are specificul ei. In cazul in care audienta se regaseste pe mai multe platforme, e mai bine sa se construiasca comunitatile treptat, pe fiecare platform in parte.
Facebook-ul este foarte folosita pentru a forma comunitati, este usor sa interactionezi cu grupul creat, poti oferi continut detaliat.
Instagramul este mai mult “visual”, dar ajuta la cresterea traficului pe site sau pe blog.
Youtubul, care este al doilea motor de cautare dupa Google, ofera material video, care este tot mai folosit in promovarea produselor.
Ficare platforma are beneficii, important e sa alegi ce e mai potrivit pentru atingerea obiectivelor cat mai eficient, cu costuri optime.

Strategiile pentru a construi o comunitate online, functie de obiectivele de marketing, pot fi:
- Continutul (contet-ul) ajuta la descoperirea produsului sau serviciilor pe care le oferi. Oamenii sunt atrasi, devin interesati, incep sa puna intrebari si sa impartaseasca diverse experiente.  Un continut de calitate, relevant duce la cresterea unei relatii intre brand si comunitate.Ca o regula pe care ar fi bines a o respecti: 80% accent pe continut si 20% accent pe distribuire. Un continut bun va fi distribuit chiar de comunitatea online.
- Storytelling – ul este un instrument foarte important ca sa atragi oameni in comunitate. O poveste trebuie sa contina “Calatoria” (The Journey) – istoria brandului, povesti de succes, intamplari/experiente, exemple de urmat. O poveste creeaza emotie, construieste incredere, dezvolta conexiuni.  Toate acestea duc in final la consolidarea notorietatii brandului (awareness – ul).
- Interactiunea cu comunitate mentine interesul treaz. Odata ce se obisnuiesc cu o prezenta constanta, cu o anumita periodicitate a actiunilor, atunci se realizeaza loializarea oamenilor, chiar daca unii vor pleca si altii vor veni.
- Notorietatea (awareness-ul) depinde de cat de prezent esti in canalele de comunicare. Cu cat numarul de oameni care te vad si te descopera este mai mare (reach), cu atat comunitatea ta va fi mai mare, ceea ce duce la loializare. Daca esti la inceput, trebuie sa te adresezi mai multor categorii de oameni, iar cu timpul , cand te diferentiezi de concurenta, poti sa te adresezi unei nise.

Concluzii
Comunitatea necesita eforturi permanente ca sa o pastrezi in timp. O comunitate te poate creste, dar te poate si uita, asa ca mentine-i mereu  interesul treaz, ascult-o si acorda-I atentia cuvenita. Rezultatele se vor vedea.

Daca serviciile noastre te pot ajuta in promovarea online a brandului tau, te rog sa ne contactezi!
 

Vrei sa scapi de stocuri?

Descrie-ne produsele si campania de reduceri. Vom alege cele mai adecvate medii (TV, radio, online, outdoor, presa scrisa) si vom face cunoscuta reducerea. Aplica acum si stocurile vor disparea!
Aplica acum!

Recomandari

Charles Darwin a spus ca nu cel mai puternic supravietuieste, ci cel mai adaptabil. Adaptabilitatea este principala calitate a echipei GMC Media & Advertising, cu care am colaborat in cateva proiecte de publicitate de calitate, dar foarte diferite ca abordare si continut.
Codrut Pinzaruproducator TV, doctorand in Sociologie al Universitatii Bucuresti
Am fost foarte multumit de colaborarea cu GMC Media & Advertising. Atitudinea pro-activa, focusati pe nevoile clientului si cu o foarte buna cunoastere a pietei de media.
Recomand cu caldura.
Dragne IulianBrauns Heitmann Romania

Contact

Va stam la dispozitie pentru orice intrebare privind campanii media (TV, radio, online, outdoor, presa scrisa), cumparare spatii publicitate sau productie spoturi TV si radio. Scrieti-ne si va vom contacta in curand.

Telefon
0724.04.12.12

Email
office@gmcmedia.ro
GMC
Consultanta & Analiza Media
Productie spoturi TV & Radio
Strategii media & Achizitii spatii publicitare
Blog Media & Advertising
Prima Pagina