Pentru o navigare personalizata, folosim cookies.
Blog
12Jul

GMC Media & Advertising

Ce este publicitatea și cum se realizează ea?

În funcție de modul de realizare a unei campanii de promovare, publicitatea poate fi de două tipuri:
ATL (Above the Line) – este un tip de publicitate care folosește mediile de comunicare convenționale, fără a pune presiune directă pe publicul țintă, acesta luând sigur decizia de vizionare sau ascultare a mesajului. Datorită costurilor reduse, este cel mai utilizat mod de publicitate, dar eficientă sa este deseori scăzută din cauza lipsei de intruziune directă cu consumatorul.
Un alt dezavantaj al acestui tip de promovare este lipsa unui feedback direct din partea publicului.
În publicitatea de tip ATL se regăsesc:
–          spoturi comerciale TV
–          spoturi și reclame radio
–          website-uri
–          printuri digitale sau printuri offset, atât indoor cât și outdoor
 
BTL (Below the Line) – este un tip de publicitate care acționează direct, prin intermediul organizării de evenimente, prin comunicare PR, dar nu numai. O astfel de campanie de promovare garantează rezultate imediate prin fidelizarea consumatorului, care este realizată prin interacțiune directă.
Cele mai folosite mijloace de publicitate de tip BTL sunt:
–     evenimentele
–          expozițiile
–          târgurile
–          materialele promoționale și promoțiile
–          tehnică de direct mailing
 
Obiectivele de media sunt cele care răspund la întrebarea “Ce încercăm să obținem în urma campaniei publicitare?”
Obiectivele de media provin din obiectivele de publicitate care provin, la rândul lor, din obiectivele de marketing, cum ar fi:
–   creșterea vânzărilor
–   creșterea notorietății mărcii (brand awareness)
–   atragerea de noi consumatori
–   fidelizarea consumatorului
–   repoziționarea pe piață
–   pătrunderea în segmente noi de piață
În funcție de obiectivele campaniilor de publicitate, care sunt de a informa, a convinge sau a reaminti, stabilim o strategie media luând în considerare toți parametrii campaniei (public țintă, obiceiuri de consum media, acoperirea geografică, sezonalitatea produsului, buget, creația publicitară).
Suporturile de promovare sunt selectate în funcție de interesele publicului țintă căruia ne adresăm. Odată aleasă strategia de promovare, împărțim bugetul astfel încât mesajul să ajungă la publicul țintă. Negociem cu furnizorii în vederea cumpărării de spațiu publicitar. Alegem în final soluțiile cele mai eficiente pentru îndeplinirea obiectivelor, prin optimizarea costurilor.
Suporturile de comunicare se diferențiază în funcție de impact, acoperire și costuri. Cumpărarea de spațiu publicitar va concretiza scopurile campaniei, prin optimizarea costurilor:
–          Televiziunea are o acoperire (reach) foarte mare și datorită acestui acoperiri are cel mai mare impact, pentru că ajunge la un număr foarte mare de consumatori și potențiali consumatori
–          Radioul este un suport ideal pentru promoții/vânzări deoarece se merge pe ideea de “scurt și la obiect” (comunicare pe termen scurt)
–          Presă este un mediu eficient de furnizat de știri. Conținutul mai dens, în text, poate oferi mai multe detalii tehnice, care nu pot fi transmise la TV sau la radio
–          Online se pot face campanii în timp real, interactiv. Oferă flexibilitate, feedback direct și instant al performanței campaniei și targetare în funcție de interesele consumatorului
–          Panouri stradale permit atragerea atenției asupra mesajului și are o perioada mare de expunere. Se pot face campanii cu targetare geografică
Dacă suntem curioși despre ce este publicitatea și ce înseamnă obiectivele, cel mai probabil, avem nevoie de un plan de marketing. O schemă clasică a unui plan de marketing se realizează astfel:
1. Rezumat al planului de marketing
De la sine înțeles, prima etapă este reprezentată de o scurtă descriere a întregului plan din care clientul să înțeleagă la prima vedere care este scopul și cum va fi acesta realizat.
  1. Studiu de piață
Această etapă se realizează prin cercetarea propriu-zisă a pieții, astfel încât să fie clar înțelese nevoile publicului și ofertele competiției. De asemenea, în această etapă intră și modelul de “buyer persona” care stabilește tipurile de consumatori.
  1. Stabilirea obiectivelor
Cea de-a treia etapă reprezintă stabilirea exactă a obiectivelor, ce dorim să obținem în urmă întregului proces de promovare a produsului sau a serviciului vizat.
  1. Stabilirea strategiilor
Această este, probabil, cea mai creativă secțiune a unui plan de marketing. O dată ce am înțeles exact consumatorul (în funcție de criterii demografice, psihologice, etc) și obiectivele, putem începe strategia de marketing, fără a uită că cele două aspecte merg mâna în mâna. De exemplu, degeaba obiectivul este brand awarness pentru un nou centru de bronzare, dacă mediul demografic al publicului țintă este rural.
  1. Implementarea proiectului
În acesta etapă, se pun în practică strategiile propriu-zise, țînându-se cont de durata stabilită a proiectului.
  1. Feedback-ul și evaluarea
În ultima etapă se analizează în diferiți parametri dacă proiectul și-a atins obiectivele.
Advertisingul începe întotdeauna cu o discuție.
Va stăm la dispoziție pentru orice întrebare privind campanii media (TV, radio, online, outdoor, presă scrisă), cumpărare spații publicitare sau producție de spoturi TV și radio.
Va invităm la o cafea să discutăm despre Cine sunteți, ce anume vindeți și cum va proiectați scopurile în viitor.

Ai o promotie?

Da-ne cateva informatii despre produsele de la promotie. Noi vom analiza concurenta si publicul tinta. Impreuna vom decide mediul optim pentru reclama (TV, radio, online, outdoor, presa scrisa). Aplica acum si asigura-ti o promotie de succes!
Aplica acum!

Recomandari

Charles Darwin a spus ca nu cel mai puternic supravietuieste, ci cel mai adaptabil. Adaptabilitatea este principala calitate a echipei GMC Media & Advertising, cu care am colaborat in cateva proiecte de publicitate de calitate, dar foarte diferite ca abordare si continut.
Codrut Pinzaruproducator TV, doctorand in Sociologie al Universitatii Bucuresti
Am fost foarte multumit de colaborarea cu GMC Media & Advertising. Atitudinea pro-activa, focusati pe nevoile clientului si cu o foarte buna cunoastere a pietei de media.
Recomand cu caldura.
Dragne IulianBrauns Heitmann Romania

Contact

Va stam la dispozitie pentru orice intrebare privind campanii media (TV, radio, online, outdoor, presa scrisa), cumparare spatii publicitate sau productie spoturi TV si radio. Scrieti-ne si va vom contacta in curand.

Telefon
0724.04.12.12

Email
office@gmcmedia.ro
GMC
Consultanta & Analiza Media
Productie spoturi TV & Radio
Strategii media & Achizitii spatii publicitare
Blog Media & Advertising
Prima Pagina