Pentru o navigare personalizata, folosim cookies.
Blog
15Jun

GMC Media & Advertising

Cum cresti vanzarile prin diferite actiuni de marketing?

1. Cum faci sa te diferentiezi de competitia?
Inainte de orice decizie cu privire la comunicare, trebuie sa faci o cercetare de piata, fie online,  pe google sau facebook, fie prin alte tehnici (ex. sondaje, studiu de piata, etc). Din analiza informatiilor culese astfel, intelegem care sunt nevoile/cererile in piata si care, poate, nu sunt acoperite de celalti competitori. Oportunitatile care apar  in comunicare deriva din aceasta actiune de marketing.

2. Avatarul de client sau portretul clientului ideal
Clientul ideal este acea persoana care este intr-o relatie foarte buna cu tine, comunicati foarte bine unul cu celalalt, te recomanda la prieteni, e multumit de serviciile tale. Atentie avatarul de client nu este publicul tinta la care ne adresam. Este un model pe care trebuie sa-l definim:  ce calitati are, ce interese are, ce prieteni are, varsta, etc. Toate acestea se obtin in urma unui chestionar. In final poti obtine mai multe tipuri de avatar, si comunici diferit pentru fiecare tip de avatar.

3. Segmentarea
Un business profitabil este acela care deserveste mai multor categorii de clienti. Segmentarea clientilor se face prin cercetarea de piata, prin identificarea publicului tinta (demografic, geografic, sex, varsta, venituri, educatie,  etc). Divizarea pietei functie de segmentarea clientilor cu un comportament, nevoi si caracteristici distincte necesita mesaje distincte in comunicare.

4. Stabilirea obiectivelor de marketing
Dupa ce s-au stabilit primele puncte, putem sa decidem obiectivele de marketing, care trebuie sa fie masurabile.
Un obiectiv important este notorietatea (awareness). Campaniile de imagine sunt de obicei cele mai costisitoare, deaorece perioada este mai lunga, mesajele au un continut valoros, comunicarea este mai complexa.

Un alt obiectiv este loializarea/fidelizarea clientilor – trebuie sa analizam cine a cumparat si de ce si ce le putem oferi in plus acestor clienti.
De asemenea, cresterea numarului de client este un alt obiectiv de marketing.
De exemplu pentru un magazine online, ca obiective de marketing putem considera:
- Cresterea traficului pe site prin optimizarea SEO al contentului site-ului si prin Google Adwords
- Cresterea bazei de date de abonati la newsletter - traficul venit din SEO creste implicit si canalul de e-mail marketing
- Cresterea traficului din afiliere - Marketing-ul afiliat functioneaza daca mentineti o relatie stransa cu afiliatii si le puneti  la dispozitie instrumente de promovare. Recomandam in acest caz un consultant care sa mentina comunicarea cu afiliatii, iar la costuri cu acest canal sa adaugati si acel buget.
Ca sa se seteze obiectivele de mai sus, trebuie luate in seama rezultatele anterioare ale site-ului , precum si bugetul alocat campaniilor de marketing astfel incat strategie sa fie pe termen lung.

5. Canalele de comunicare
Aceasta actiune este ultima etapa atunci cand faci o strategia de marketing pentru ca tii cont de toate punctele de mai sus. Canalele de comunicare se impart in canale Above the line (ATL) – TV, radio, presa, online, panotaj stradal si Below the line (BTL) – PR, evenimente, targuri, expozitii, activitati promotionale cum ar fi sampling, concursuri, etc.

Mediul online este un mediu cu segmentari variate, bazate pe filtrarea informatiilor in functie de interes si de relevanta. Mai mult decat atat, online-ul este cel mai masurabil canal de comunicare. Internetul cuprinde website-ul, retele sociale, bloguri si forumuri, diverse platforme cum ar fi youtube, gmail, yahoo mail, etc.

In concluzie, indiferent de domeniul afacerii tale, ai nevoie de marketing pentru a promova produsele sau serviciile tale. Cat de bine vei reusi, depinde numai de strategia de marketing pe care o dezvolti care sa te conduca la rezultatele  setate.
 
Articolul anterior
Video Marketing
Articolul urmator
Definitii parametrii media - campanie tv

Ai o lansare de produs?

Da-ne cateva informatii despre produs. Noi vom analiza concurenta si publicul tinta. Impreuna vom decide mediul optim pentru reclama (TV, radio, online, outdoor, presa scrisa). Aplica acum si asigura-ti o lansare de succes!
Aplica acum!

Recomandari

Charles Darwin a spus ca nu cel mai puternic supravietuieste, ci cel mai adaptabil. Adaptabilitatea este principala calitate a echipei GMC Media & Advertising, cu care am colaborat in cateva proiecte de publicitate de calitate, dar foarte diferite ca abordare si continut.
Codrut Pinzaruproducator TV, doctorand in Sociologie al Universitatii Bucuresti
Am fost foarte multumit de colaborarea cu GMC Media & Advertising. Atitudinea pro-activa, focusati pe nevoile clientului si cu o foarte buna cunoastere a pietei de media.
Recomand cu caldura.
Dragne IulianBrauns Heitmann Romania

Contact

Va stam la dispozitie pentru orice intrebare privind campanii media (TV, radio, online, outdoor, presa scrisa), cumparare spatii publicitate sau productie spoturi TV si radio. Scrieti-ne si va vom contacta in curand.

Telefon
0724.04.12.12

Email
office@gmcmedia.ro
GMC
Consultanta & Analiza Media
Productie spoturi TV & Radio
Strategii media & Achizitii spatii publicitare
Blog Media & Advertising
Prima Pagina