15Jun
GMC Media & Advertising
Definitii parametrii media - campanie tv
•Market Share (Cota de piata) reprezinta procentul persoanelor care au urmărit în medie un canal TV într-un interval de timp dat, din totalul persoanelor care aveau televizorul deschis în acel interval orar
•Target Audience (Public Tinta) – grupul de oameni selectat dupa anumite criterii (ex. Target Audience: urban, cu varsta cuprinsa intre 25 – 45 ani, cu venituri medii si mari, familii cu copii)
•TRP (Target Rating Point): - Audienta masurata in publicul tinta
•GRP (Gross Rating Point): - Audienta masurata in publicul larg
•Target de cumparare al statiilor tv – publicul tinta al fiecarei statii tv functie de profilul statiei tv (ex. Targetul de cumparare al statiei ProTV este Urban 18 – 49 ani)
– Vom considera in planning, GRP ca fiind targetul de cumparare al fiecarei statii
•Afinitatea
Aff = (TRP/GRP)X 100
– Cu cat acest index este mai mare cu atat regasim publicul tinta in pondere mai mare vizionand acel program/statie
•CPP (Cost-Per-Point) reprezinta costul unui punct de audienta livrata
•Reach (Acoperirea) numărul de indivizi diferiti care au vazut cel puţin un spot dintr-o campanie publicitară
•OTS (Opportunity to see) reprezinta numarul de oportunitati de a vedea o reclama in randul publicului tinta, intr-o anumita campanie tv
OTS = Total TRP / Reach